Ako vybaviť?
Ako vybavíte parkovaciu kartu?
Parkovacie karty vybavíte buď osobne v Klientskom centre Mestského úradu v Trenčíne, alebo elektronicky. Na stránke karty.parkovanietrencin.sk môžete požiadať o elektronické konto. Po spracovaní žiadosti pošleme aktivačný link na vytvorenie konta, cez ktoré požiadate o prvú parkovaciu kartu. Všetky ďalšie úkony ohľadom kariet si už môžete spravovať online.
Ak ste rezident, občan s trvalým pobytom v Trenčíne, taktiež konateľ spoločnosti a živnostník s trvalým pobytom v meste, môžete si vybrať z piatich typov rezidentských parkovacích kariet.
Vybavovanie v Klientskom centre mestského úradu:
Preukaz totožnosti
Doklad, ktorým preukážete, že vozidlo používate na súkromné účely:
→ Ak ste vlastníkom/držiteľom motorového vozidla, takýmto dokladom je technický preukaz motorového vozidla (veľký).
→ Ak používate služobné vozidlo aj na súkromné účely predložíte „Dohodu o poskytnutí služobného motorového vozidla na používanie na služobné a súkromné účely“, v zmysle § 5 ods. 3 písm. a) zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov.
→ K Dohode o poskytnutí služobného motorového vozidla na používanie na služobné a súkromné účely je potrebné doložiť:
- potvrdenie Sociálnej poisťovne o tom, že zamestnávateľ, ktorý poskytol žiadateľovi motorové vozidlo na využívanie na súkromné účely riadne prihlásil žiadateľa ako svojho zamestnanca;
- alebo môžete Mestu Trenčín udeliť plnú moc na účel preverenia tejto informácie v informačných systémoch Sociálnej poisťovne, pričom originál plnej moci je potrebné doručiť osobne ale poštou Mestu Trenčín do 21 dní od aktivácie parkovacej karty, inak bude karta zablokovaná ako neplatná a žiadateľ nemá nárok na vrátenie zaplatenej ceny PK ani jej časti.
→ Ak ste členom štatutárneho orgánu alebo prokuristom držiteľa/vlastníka vozidla, na ktorého EČV žiadate parkovaciu kartu vydať, výpis zo Živnostenského registra, Obchodného registra alebo iného registra, v ktorom je žiadateľ evidovaný, si zabezpečí úrad z informačného systému verejnej správy.
Doklad, ktorým preukážete váš vzťah k miestu trvalého pobytu (s výnimkou listu vlastníctva, ktorý si úrad zabezpečí z informačného systému verejnej správy). Akceptované sú aj: rozhodnutie katastra o povolení vkladu, družstevná zmluva, nájomná zmluva, potvrdenie o podielnictve v bytovom družstve alebo výmer o pridelení bytu.
→ Ak máte trvalý pobyt v nehnuteľnosti, ktorej nie ste vlastníkom, potrebujete notársky alebo úradne overený súhlas vlastníka, resp. aspoň jedného zo spoluvlastníkov nehnuteľnosti s užívaním bytu a aj s vydaním parkovacej karty.
→ Vzťah k nehnuteľnosti môžete preukázať aj oznámením o prebiehajúcom dedičskom konaní.
→ Ak máte trvalý pobyt v nehnuteľnosti, ktorej ste jedným zo spoluvlastníkov, súhlasy ostatných nepotrebujete.
Technický preukaz vozidla – osvedčenie o evidencii vozidla časť II (nazývaný „veľký“ technický preukaz), na ktoré má byť karta vydaná. „Malý“ technický nestačí, pretože sa z neho nedá napríklad určiť dĺžka vozidla..
Na vybavenie potrebujete predložiť originály dokladov. Preukaz totožnosti predkladáte iba k nahliadnutiu.
Parkovacie karty vybavíte aj elektronicky.
Na stránke karty.parkovanietrencin.sk môžete požiadať o elektronické konto. Po spracovaní žiadosti pošleme aktivačný link na vytvorenie konta, cez ktoré požiadate o prvú parkovaciu kartu. Všetky ďalšie úkony ohľadom kariet si už môžete spravovať online.
Ak ste abonent, občan bez trvalého pobytu, dochádzajúci, či právnická osoba, môžete si vybrať z abonentských parkovacích kariet. Pre vozidlá právnických osôb sú určené iba dva vyššie typy abonentských kariet.
Vybavovanie v Klientskom centre mestského úradu:
Pre parkovacie karty „ABONENT DLHODOBÉ alebo „ABONENT MESTO okrem A, B potrebujete:
Preukaz totožnosti
Technický preukaz vozidla – osvedčenie o evidencii vozidla časť II (nazývaný „veľký“ technický preukaz), na ktoré má byť karta vydaná. „Malý“ technický nestačí, pretože sa z neho nedá určiť napríklad dĺžka vozidla či druh paliva/zdroj energie.
Pre parkovaciu kartu ABONENT DLHODOBÉ v PÁSME
Preukaz totožnosti
Doklad, ktorým preukážete, že vozidlo používate na súkromné účely
→ Ak ste vlastníkom/držiteľom motorového vozidla, takýmto dokladom je technický preukaz motorového vozidla (veľký).
→ Ak používate služobné vozidlo aj na súkromné účely predložíte „Dohodu o poskytnutí služobného motorového vozidla na používanie na služobné a súkromné účely“, v zmysle § 5 ods. 3 písm. a) zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov.
→ K Dohode o poskytnutí služobného motorového vozidla na používanie na služobné a súkromné účely je potrebné doložiť:
- potvrdenie Sociálnej poisťovne o tom, že zamestnávateľ, ktorý poskytol žiadateľovi motorové vozidlo na využívanie na súkromné účely riadne prihlásil žiadateľa ako svojho zamestnanca;
- alebo môžete Mestu Trenčín udeliť plnú moc na účel preverenia tejto informácie v informačných systémoch Sociálnej poisťovne, pričom originál plnej moci je potrebné doručiť osobne ale poštou Mestu Trenčín do 21 dní od aktivácie parkovacej karty, inak bude karta zablokovaná ako neplatná a žiadateľ nemá nárok na vrátenie zaplatenej ceny PK ani jej časti.
→ Ak ste členom štatutárneho orgánu alebo prokuristom držiteľa/vlastníka vozidla, na ktorého EČV žiadate parkovaciu kartu vydať, výpis zo Živnostenského registra, Obchodného registra alebo iného registra, v ktorom je žiadateľ evidovaný, si zabezpečí úrad z informačného systému verejnej správy.
Technický preukaz vozidla – osvedčenie o evidencii vozidla časť II (nazývaný „veľký“ technický preukaz), na ktoré má byť karta vydaná. „Malý“ technický nestačí, pretože sa z neho nedá určiť napríklad dĺžka vozidla.
Na vybavenie potrebujete predložiť originály dokladov. Preukaz totožnosti predkladáte iba k nahliadnutiu.
Parkovacie karty vybavíte aj elektronicky.
Na stránke karty.parkovanietrencin.sk môžete požiadať o elektronické konto. Po spracovaní žiadosti pošleme aktivačný link na vytvorenie konta, cez ktoré požiadate o prvú parkovaciu kartu. Žiadosť je elektronická, potrebné doklady prikladáte naskenové alebo odfotené. Online môžete potom vybavovať všetky ďalšie úkony ohľadom kariet.
Platí tri po sebe nasledujúce dni a v pásme vášho trvalého pobytu. Rezidenti pásma A si pre pre parkovanie vozidla svojej návštevy vyberú niektoré z okolitých pásiem B, C, F. Návštevníckych kariet vybavíte na toľko dní, koľko potrebuje návšteva parkovať. Kartu Návšteva pásma vybavíte jednoducho a rýchlo aj elektronicky cez vaše online konto.
Postup:
→ prihlásim sa do svojho elektronického konta. karty.parkovanietrencin.sk
→ pokiaľ ho nemám, požiadam o jeho zriadenie karty.parkovanietrencin.sk
→ vyberiem si v menu Nová parkovacia karta, kliknem na tlačidlo Nová návštevnícka karta a systém vytvorí žiadosť. Vyplním.
→ v žiadosti odsúhlasím Čestné prehlásenie, Kontrolu osobných údajov a vyplnenú odošlem
→ kliknem na tlačidlo Zaplatiť v detaile Nezaplatenej návštevníckej karty.
Na vybavenie v Klientskom centre potrebujete :
- Žiadosť
- Preukaz totožnosti žiadateľa.
- Uviesť EČV, typ vozidla, pre ktoré má byť parkovacia karta vydaná